Dobre praktyki i scenariusze zajęć

Scenariusz lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej
Klasa: 5c SP
Data: 17.05.2018r.
Temat lekcji: A trip to London. Poznajemy ciekawe miejsca w Londynie.
Czas trwania: 45 minut
Prowadzący: Marta Bielska
Cele główny lekcji:
Poszerzenie wiedzy na temat dziedzictwa kulturowego W. Brytanii, zachęcanie uczniów do
ciekawości i otwartości wobec innych kultur przy wykorzystaniu technologii informacyjno –
komunikacyjnej.
Cele operacyjne:
W zakresie wiadomości, uczeń zna:
- nazwy ciekawych miejsc znajdujących się w Londynie.
W zakresie umiejętności, uczeń potrafi:
- korzystać ze stron internetowych dotyczących Zjednoczonego Królestwa, w tym z portali
obcojęzycznych;
- wyszukiwać w tekście czytanym i słuchanym konkretnych informacji;
- zaprezentować nabytą wiedzę w formie krótkiej wypowiedzi ustnej;
- oglądać ze zrozumieniem film w języku angielskim;
- udzielić odpowiedzi na pytania nauczyciela;
- dopasować nazwę zabytku/miejsca do obrazka;
- korzystać z funkcjonalności tablicy interaktywnej i e-podręcznika;
- pracować w grupie i na forum klasy.
Formy pracy: zbiorowa, grupowa, indywidualna
Metody:
-praktycznego działania: praca z komputerem i tablicą interaktywną, wykorzystanie Internetu,
zadania na rozumienie tekstu słuchanego.
-podająca: wykład, objaśnianie poleceń
-aktywizująca: burza mózgów, projektów
-komunikacyjna
Środki dydaktyczne:
-komputer z dostępem do Internetu, tablica interaktywna, oprogramowanie na tablicę
interaktywną iTools do podręcznika Steps Forward 2, wyd. OUP, karty pracy: Steps Forward
2 DVD London worksheet
-strony internetowe: https://learningapps.org/1486257, https://learningapps.org/view1440523
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
I. Czynności organizacyjne.
II. Lekcja właściwa.
1. Rozgrzewka językowa - burza mózgów:
Nauczyciel pyta uczniów, co wiedzą na temat stolicy Zjednoczonego Królestwa- Londynu.
What do you know about London? Następnie prosi ich o przeczytanie kilku zdań dotyczących
Londynu i zaznaczenie, czy, ich zdaniem, są one prawdziwe, czy fałszywe (zad. nr 2 na karcie
pracy).
2. Prezentacja nowego materiału:
Nauczyciel wprowadza nazwy ciekawych miejsc w Londynie za pomocą krótkiego filmu
anglojęzycznego dostępnego na str. 84 e-podręcznika Steps Forward 2. Uczniowie w trakcie
oglądania filmu wypełniają zadanie nr 3 na karcie pracy „While watching”
Sprawdzenie odpowiedzi do zadań 2 i 3.
3. Doskonalenie wprowadzonego materiału językowego oraz sprawności językowych:
Ø Interaktywna gra typu „znajdź pary” dostępna na https://learningapps.org/1486257:
           Uczniowie dopasowują nazwy miejsc w Londynie do obrazków.
Ø Słuchanie opowiadania Agaty (bohaterki podręcznika Steps Forward 2) o wycieczce
           do Londynu:
Ø Przed słuchaniem: Nauczyciel informuje uczniów, że usłyszą krótką relację
          Agaty z wycieczki do Londynu. Prosi, by starali się zapamiętać, jakie
          miejscach w Londynie wymienia dziewczynka: What places does Agata
           mention?
Ø Uczniowie słuchają ponownie wypowiedzi Agaty, a następnie w grupach
           wykonują zadanie na rozumienie tekstu z wykorzystaniem tablicy
             interaktywnej: Listen again. Read and choose.
Ø Tworzenie krótkiej wypowiedzi ustnej. Nauczyciel pyta uczniów: What places in
London would you like to visit? Why? Chętni uczniowie udzielają odpowiedzi.
Następnie uczniowie, w parach tworzą krótką wypowiedź rozpoczynającą się od
słów: My favourite place in London is…Nauczyciel monitoruje pracę poszczególnych
par, a następnie wybiera uczniów do prezentacji odpowiedzi.
4.Podsumowanie lekcji:
Ø Uczniowie podzieleni na grupy biorą udział w interaktywnej grze powtórzeniowej:
         Let’s visit London (dostępnej na https://learningapps.org/view1440523), w której
sprawdzają swoją znajomość zabytków Londynu.
Ø Zadanie pracy domowej: Uczniowie mają przygotować pracę projektową na temat
          wybranego miasta brytyjskiego, korzystając z wybranych zasobów sieci Internet.
Ø Pożegnanie uczniów przez nauczyciela: Thank you for this trip around London! See
               you next time!

Dzięki współpracy nauczycieli powstał bank adresów internetowych stron, po które warto sięgać w pracy dydaktycznej:

Edukacja wczesnoszkolna - TIK (linki do stron, programy) http://www.voki.com/create.php
Dużo tam świetnych piosenek do wykorzystania na lekcji j. angielskiego dla przedszkolaków i dzieciaków 1-3 SP http://supersimplelearning.com/videos/s ... classroom/
Strona do wykorzystania podczas zajęć plastycznych. Ciekawy sposób czytania, analizy obrazu http://www.zacheta.art.pl/page/view/153 ... dla-dzieci
http://www.edunews.pl/narzedzia-i-proje ... cyjne/1003 http://www.youtube.com/watch?v=MC6pjZ-rjMQ http://www.gralandia.pl/gry/69-Gry-Edukacyjne.html http://www.matzoo.pl http://www.edugames.pl http://www.buliba.pl www.pisupisu.pl http://www.edukacja.aliensystem.com http://www.wierszegosi.prv.pl/ http://www.sparklebox.co.uk (język angielski) http://www.programfiles.pl/program-2816 ... wanka.html http://www.programfiles.pl/program-1007-Lost_Words.html http://zyraffa.pl/ http://www.bbc.co.uk/cbeebies/singasong/ http://www.mamalisa.com/world/uk.html http://www.topenglishteaching.com/direc ... /songs.htm http://www.britishcouncil.org/kids-songs.htm http://www.childrenonlyesl-efl.com/ http://www.maier-software.de/mathe.htm http://www.kula.gov.pl/ http://www.sclera.be/en/vzw/home http://www.buliba.pl/ http://www.superbelfrzy.edu.pl/gry-eduk ... ematyczne/ http://ciufcia.pl/ http://www.makaton.pl/ http://www.mimowa.pl/ http://www.dobreprogramy.pl/ http://www.bezpiecznypuchatek.pl/ http://www.educarium.pl/ http://www.gralandia.pl/ http://www.bezpieczneinterneciaki.pl/ http://dzieckowsieci.fdn.pl/scenariusz- ... 1-internet http://www.zaadoptujrzeke.pl/pl/materia ... zaniu-wody http://www.ortofrajda.pl/ http://www.naprzerwie.pl/ http://www.edukacja.aliensystem.com/ http://www.sparklebox.co.uk/
http://scholaris.pl http://www.wierszegosi.prv.pl/ http://klasoteka.pl/category/dla-dzieci/ http://nowoczesnenauczanie.pl/smart-boa ... a-uczniow/ http://www.ortografka.pl/ http://otwarta-edukacja.pl/ https://learningapps.org/ http://download.komputerswiat.pl/gry-i- ... oke-player http://download.komputerswiat.pl/gry-i- ... u-game-lab http://www.sclera.be/en/vzw/home http://www.dobreprogramy.pl/22,Program, ... 11759.html http://www.superkid.pl/ http://www.euroman.gov.pl/ www.logofigle.pl-logopedia www.enauczanie.com.
http://www.sieciaki.pl/sieciotv/- bezpieczny Internet
http://www.voki.com/create.php
http://www.edunews.pl/narzedzia-i-proje ... cyjne/1003 http://www.youtube.com/watch?v=MC6pjZ-rjMQ
http://www.bezpieczneinterneciaki.pl zawiera profesjonalnie opracowane scenariusze zajęć o bezpieczeństwie w sieci http://www.sieciaki.pl z cyklu poznaj bezpieczny Internet http://www.britishcouncil.org/kids-songs.html -piosenki w języku angielskim dla dzieci http://www.dobreprogramy.p –ortografia – prosty program do wspomagania ortografii w klasach młodszych http://www.gralandia.pl–gry, kolorowanki, bajki ,piosenki, zabawy, quizy http://www.wierszegosi.prv.pl zawiera wiersze i testy ortograficzne oraz scenariusze przedstawień okazjonalnych http://www.zaadoptujrzeke.pl – scenariusze lekcji przyrody dot. wody i jej znaczenia oraz zajęć terenowych wycieczka nad rzekę animacja o oszczędzaniu wody(od przedszkola do LO) http://www.scholastic.com/teachers/story-starters/--- świetna strona do pisania ,krótkich twórczych tekstów, doskonale motywuje dzieci do układania listów, kart pocztowych ,a nawet artykułów do gazetki ,należy pomóc dzieciom dobrze zinterpretować zwroty ponieważ strona jest w języku angielskim ,a tłumaczenie nie zawsze oddaje dobry kontekst, ale to drobne utrudnienie ,a reszta to głównie nauka przez atrakcyjną, emocjonującą zabawę.. http://pbskids.org/writerscontest/- ta strona również może się przydać do tworzenia ciekawych opowiastek, do tekstów można przeciągać gotowe elementy ,a także tworzyć swoje projekty, łatwa i atrakcyjna formuła http://www.learninggamesforkids.com/math_addition_games.html również interesująca strona zawierająca m.in. gry do nauki podstawowych działań matematycznych i wiele innych . http://fdn.pl/kursy/- oferuje bezpłatne kursy z zakresu bezpieczeństwa dzieci on line. Narzędzie daje zaawansowane możliwości w zakresie wykorzystania go do edukacji szkolnej
oraz stronę do tworzenia puzzli on line uwielbianą przez dzieci: http://www.jigsawplanet.com/
http://www.dyktanda.net/dyktanda.php Leczenie dysfunkcji językowych http://www.jezykpolski.edu.pl/ Język angielski Animacje, lekcje on line, quizy, prezentacje, piosenki, ćwiczenia online i do wydrukowania, gry edukacyjne i generatory gier
http://www.necio.pl Muzyka Wiedza o muzyce, utwory muzyczne, filmy z koncertów http://muzykotekaszkolna.pl/3-nauczyciele Program do komponowania i edycji nut http://forum.cdefgahc.com.pl/ Plastyka Blog z materiałami do plastyki http://www.mac.pl/Blog_artystyczny/ Muzea w internecie – wirtualne wycieczki http://free4edu.info/muzea-w-internecie/134-muzeawatyka%C5%84skie-wirtualna-wizyta.html Strony z materiałami do nauki wielu przedmiotów nauczania Zasoby z materiałami do nauki wielu przedmiotów w szkole podstawowej http://www.tablice.net.pl/lekcje http://www.primaryresources.co.uk/ Gry edukacyjne dla dzieci, nauka przez zabawę http://www.buliba.pl/gry/gry-edukacyjne.html http://www.yummy.pl/ www.zyraffa.pl / Różne testy na kartę rowerową http://sp2aug.pl/glownat.htm http://www.eti.agh.edu.pl/brd/testy/testy.html http://test.4free.pl/test/400285/35456 http://www.berde.cba.pl/zninfo.htm

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz